torsdag 16 september 2010

Woho

Good news! Jag har nu bytt från algebra till geografi, woho! Ingen mer matte för mig! Det var helt enkelt för svårt med språket och deras sätt att räkna på så jag kom alldeles för långt efter. Jag har också bytt från basic science till biologi. Det var alldeles för lätt i basic science och alla mina kompisar går i biology så det var bra att jag bytte.
Så på matten och basic science så gjorde jag typ ingenting, börjar mina andra klasser på måndag. I speech håller vi på med att göra plancher om våra liv. Så jag har lite bilder på Sverige, familjen, kompisar och huset och så. Känns som att gå i trean all over again, haha.

Ja det var väl typ vad som har hänt idag. Var med Ankei (smeknamn) från Sydkorea ett tag efter skolan. Hon är rolig, inte så bra på engelska dock.

Just nu är hela familjen upptagen med att förbereda inför latinday. En hel dag med fotbollsturnering, matlagning och lekar. Den är till för alla som kommer från central- och sydamerika. Det är nämnligen väldit många därifrån i den här staden. Jag tror att det kommer hit som billig arbetskraft och sen blir kvar, eller nått.
Jag ska i alla fall hjälpa till med att sälja mat, hamburgare och chips och annat skräp. Förhoppningsvis kommer jag hinna kolla på när skolans fotbollslag spelar också!
Måste gå igenom min hög med läxor nu.

Ciao!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar