tisdag 14 september 2010

Skola

Hola!
Är frisk nu!
Så idag var det skola igen. Det började med att jag kom försent, som vanligt. Amanda har alltid för mycket saker att göra på morgonen så vi kommer alltid iväg för sent. :P Så jag rusade in för att hämta mina böcker och lämna väskan, krockade med alla på vägen, och fick så klart den segaste datorn.
Efter digital photo så var det speech och det var två stycken som höll sina tal, jag ska hålla mitt på onsdag eftersom jag började skolan en vecka senare än alla andra. Jag tror det kommer gå bra, fast min engelska är fortfarande väldigt dålig.
Efter det så var det algebra II. Jag brukade ju vara helt okej i matte. Eller? Just nu fattar jag i alla fall ingenting. Jag tror att jag råkade lämna min hjärna hemma i Sverige. Om någon ser den kan ni ju skicka den till mig. Annars blir det inget bra betyg i matten :P.
Sedan var det dags för lunch. Jag var inte så modiga att jag vågade prova deras tunasoup, så jag tog med mig mackor och juice i stället. Men Ruben (från costa rica) och Mika hade bakat brownies till alla seniors och juniors. De var helt galet goda. Jag tror att de var de bästa brownies jag någonsin ätit. Så jag har levt på för mycket socker hela dagen :P.

Sedan på idrotten hade vi basket och badmington. Vårat lag var bra och vi van mycket. Men det var inget VM om man säger så, haha.
Efter det så var det bible och science, inget extra intressant hände där.

Jag hade SJUKT mycket läxor att göra så jag åkte direkt hem och började göra alla tal i matte. Tills någon knackade på dörren och tio tjejer från skolan dundrade in. Tydligen så har vi något slags tjejmöte här varje måndag, så det blev inte så mycket läxor gjorda. Men det var kul att ha alla tjejer här.

Btw. engelskan är mycket svårare än vad jag trodde att den skulle vara. Jag stammar typ och har världen accent, haha. Desutom tror jag att jag börjar få en spansk dialekt också för att typ hälften av eleverna jag är med är spansktalande. That is bad.

Har också fixat så att vem som helst kan kommentera nu, förut var det tydligen bara googlekonto användare som kunde det. Stupid google. ;D

Kiss and hug

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar