måndag 20 september 2010

Söndag

Tjoo!
Idag var jag i kyrkan för första gången här. Det var väl okej, vi sjöng en massa sånger och sedan pratade pastorn i evigheter och sen var det nattvard. Kyrkan jag går till är inte som kyrkorna i sverige. För det första är det inte riktigt en kyrka, det är mer som en skolaula. Pastorn har inte ett långt vitt lakan på sig och man sjunger inte psalmer. Vi sjunger mer kristen pop, haha. Gansk skoj tycker jag.
Efter det så åkte jag med Karen (Costa rica), Ankei (Sydkorea) och Mika hem till Karen och Mikas hus och var där hela dagen. Vi stannade på vägen och åt pizza på Pizza Hut.
Hemma hos Mika såg vi på TV och bakade äppelpaj, jag var dock inte så delaktig i bakandet mer än att skala äpplen :P. Men de vart väldigt goda, trots att jag inte gillar äppelpaj.

Mika kan några ord på svenska som hon har lärt sig från någon annan svensk så jag hittade den här fina lappen från henne i mitt skåp :).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar