lördag 11 september 2010

The fair

Hej!
Idag var vi ledig från skolan, ingen aning varför. Men vi hade ändå en hel del att göra. Jag vaknade typ av mig själv vid sju, är fortfarande jetlagad, haha. Vid tiotiden åkte vi till en slags marknad/karneval. Det var massa karuseller och sånt, matkiosker och djurutställningar. De äter deepfried Oreos, alltså friterade kakor. Jag trodde att de skämtade med mig men det ska tydligen vara supergott. Tror inte riktigt på det.
På djurutställningarna fans det en lada med en massa kor som folk ställde ut. Där var det också en tävling för vem som hade den bästa tjuren. De gick omkring med sina tjurar framför några domare och en massa publik. Samma sak fanns i en annan lada med grisar. De gick omkring med käppar och försökte typ valla grisarna, haha. En del grisar var aggressiva och sprang om kring och slogs. Kvällen innan hade de haft gris brottning. Det är människor som brottas i lera med grisar. Jaa... Tydligen var det inte bara de skumma bonniga som gör det. Läkare har ett lag och lärare har ett lag.
Brett varnade mig innan att all är väldigt bonniga, och att de som jobbar på karnevalen är väldigt skumma. Tydligen är ett signum för att man är en karnevalarbetare att man inte har några tänder kavr, så kollade lite extra efter det :P.

Efter det så åkte vi direkt till highschool lagets fotbollsmatch på skolans fotbollsplan. Vid ca. fem. Vi förlorade, trist. Men vi hejade i alla fall på bra. Amerikaner är grymt högljudda så hejandet hade vi inget problem med. Jag satt med de två sydkoreanerna, Karen från Costarica, och Mickaela. Mickaela och hennes kompis som jag inte kommer ihåg vad hon heter hade en tävling om vem som kunde skrika högst. Mycket vackert.

Efter det så stannade vi kvar i skolan, för vi skulle ha en lock in i kyrkan/skolan. Men eftersom jag måste upp i morgon och handla massa kläder till skolan så orkade jag inte sova över. så jag var bara med ett tag och spelade basket. Det känns lite tråkigt eftersom man borde försöka lära känna alla i början. Men jag var bara alldeles för trött.
Jag har ju ändå bara varit i Wisconsin i fem dagar så jag har lång tid på mig :P.
Det känns för övrigt som om jag har varit här i över en månad, men det är inte ens en vecka. Jag har inte hunnit med att se något av staden knapt. Har inte ens varit på baksidan av huset. Jag har haft fullt upp med skolan och allt.

Nu är det dags att sova, måste ju upp tidigt och handla i morgon som sagt.
Ha det gött! :D


New York


Grant och Maggie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar