torsdag 9 september 2010

Andra dagen!

Hallå!
Idag var det andra dagen i skolan. Jag hade min första P.E class. Det var väldigt roligt. Vi behöver ha en skoluniform på oss, bara en t-shirt med skolans logo på och ett par byxor med skolans logo på. Vi spelade dodgeball, inte svensk dodgeball. Man lägger upp massa bollar i mitten av planen och delar upp sig i två lag. Sedan räknar man till tre och på tre så springer alla fram till mitten, tar en boll och kastar på varandra. Helt galet och sjukt förvirrande. Men det var kul.

Alla på skolan är väldigt snälla. Eftersom att det är så få elever i skolan så känns det som om jag redan känner de flesta. Inte killarna dock. De är ganska omogna och pratar inte med tjejerna typ :P.
Det är också många andra utbytesstudenter i skolan. Två stycken från Sydkorea och fem (tror jag) från Costa Rica. De är också väldigt snälla.
Skulle försöka lära tjejerna från Sydkorea lite svenska, med de kunde inte ens uttala "hej". Och btw INGEN kan uttala mitt efternamn. De flesta vågar inte ens försöka.

Efter skolan stanade jag kvar och gick omkring på skolan lite med Maggie för Amanda hade ett möte och Brett hade en fotbollsmatch med skolan så jag kunde inte åka hem. Vi stannade också kvar och kollade på fotbollsmatchen som skolans lag spelade mot några collegemänniskor. Vi förlorade, stort. Inte så konstigt som de spelar ;).

Sedan åkte vi hem och åt middag innan vi åkte till ungdomsgruppen. Typ en grupp med eleverna från skolan som samlas och pratar, spelar fotbollsspel och lufthockey. De har också lite bibellära och någon slags oseriös predikan. Jag fattade inte riktigt allt, men det var kul!

Svar på Victors fråga!!
Jag vara bara väldigt orolig när jag fick höra att det var en väldigt liten kristen skola, och jag är ju inte troende eller så. Så jag tillbringade mycket tid i New York med att försöka reda ut allt och kanske byta skola. Men den har ju varit bra, så nu är det inget problem.

Jag har dock lite svårt att fatta hur de kan tro på skapelseberättelsen i stället för evulutionen. Jag försöker också förklara varför jag tror på vetenskapen och inte bibeln, men det är svårt. Jag är ju ingen vetenskapsman så jag vet inte mycket ;).

Aja nu ska jag inte oroa er i onödan. Skolan är bra och min värdfamilj är toppen.
Kramar från Klara!

Tillägg: De säger mycket, "oh maaaan", "naah" och "and I was like... wathever" ;)

1 kommentar:

  1. Hej klara ! Vad glad jag blir ! Att allt är bra , haha jag är ledig idag så om du vill skypa skulle de va jätteroligt ;D hare bääääst ! Kram Victor

    SvaraRadera