onsdag 15 september 2010

14/9-10

Hallå hallå!
Har äntligen skaffat en mobil här borta, woho. Så nu kan folk äntligen nå mig. Tyvärr så kan jag inte använda min egna mobil som jag hade med mig från Sverige så jag fick låna en av Amandas mammas mobiler. En gammal motorola :P.

Idag var det en vanlig dag på skolan. I vår skumma dramaclass som vi aldrig gör någonting på skulle jag försöka lära tjejerna från sydkorea lite svenska. Det gick inte sådär väldigt bra om man säger så. För de första så kan de knappt säga r (det kan amerikanerna inte göra heller). Men till slut så kunde de säga "du är söt" och "du är ful". Känner mig som en duktig lärare, haha. Försökte också lära dem säga "Klara" det på det svenska sättet. Det måste verkligen låta konstigt i deras öron, för när de ska säga det så låter det helt vrickat. De typ skriker namnet och betonar "l" väldigt mycket.
Skolmaten var idag: hamburgare och frenchfries. Låter gott, var inte gott. The fries smakade ok, men herre gud vad hade de gjort med hamburgaren? Jag kan inte ens beskriva hur de smakade, de hade någon konstig löksmak.

Efter skolan hade jag fem sidor med massa tal i algebra II som jag var tvungen att göra. Sedan hade jag en del frågor i basic science och ett tal att skriva. Mycket uppiggande eftermiddag!

Nu borde jag sova (men kommer nog se på lite mer tv).

Ciao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar