onsdag 8 september 2010

Hallå!!

Hallå hallå!
Jag lever ;). Ledsen för att jag inte har skrivit på ett tag. Har i alla fall avverkat två dagar i New York. De var mysiga men jag kunde inte riktigt njuta av dem för jag hade lite problem med min high school. Men det är fixat nu.
Nu är jag i alla fal framme glad och helskinnad i Wisconsin. Familjen är supergulliga mot mig och är hur trevliga som helst. Maggie springer omkring överallt i huset och vill ha uppmärksamhet. När man ligger i soffan kan hon komma och ställa sig mitt framför ens ansikte och babbla på, haha.
Jag ska försöka lägga ut lite bilder på familjen och på huset, men just nu kan jag inte hitta min sladd till kameran.

Huset jag bor i är ganska litet. Men de har två våningar och jag har mitt eget rum. Hela min värdmammas släkt har varit med och målat om det. De har en gigantisk platt-tv med två sköna soffor till. I matsalen så har de både matbordet och barnens leksaker. Men vi har inte ätit så mycket vid bordet för vi sitter mest vid sofforna. För Amanda (värdmamma) tycker att det är så deprimerande att sitta där för att Brett (värdpappa) är ganska tyst och hon är van vid en STOR högjud familj.
De har också ett litet kontor där de har böcker, massa filmer och en dator. Blev mycket glad när jag såg att det var en mac. Så jag kommer nog sitta där en del när jag får. Det blir bara lite jobbigt att de inte har ett svenskt tanjentbord.

Har så himmla mycket att berätta nu i början men det kommer ta flera a4 sidor att skriva så jag skriver mer i morgon.
Men ska i alla fall berätta lite om min första skoldag.
Så min skola är väldigt liten. Typ 50 pers. i high school. Och det är kyrkan som min värdfamilj är med i som äger skolan, så det är en kristen skola. Det är väldigt ovant för mig. Och eftersom jag tror stenhårt på evolutionen och big bang, och de tror på skapelseberättelsen är det en liten kulturkrock. Science till exempel var skumt, eftersom att min lärare inte riktigt vill lära utt den vetenskapliga teorin om hur jorden skapades. Jag har också biblestudies varje dag som ett ämne och det känns nog ännu konstigare. Eftersom de tror så mycket på bibeln och jag har ingen aning knappt vad den handlar om och jag tror inte på den så blir det lite konstigt. Men jag försöker bara inte argumentera med dem om deras tro. Så länge de inte försöker övertala mig till den.

Nu tar batteriet på datorn strax slut så jag skriver mer i morgon.

Kisses from Klara

1 kommentar:

  1. Äntligen !! Vad roligt att höra av dig ! Jag såg Amanda på Facebook och hon verkade väldigt snäll ;) men jag fattar inte vad var de för problem som löstes med high school ? Hör gärna av dig ! Stoooora kramar Victor

    SvaraRadera